2011. augusztus 25., csütörtök

Idén is Crna Gora!

Ezen a nyáron is felkerekedtünk, hogy néhány szép napot eltöltsünk itt. Jó volt újra itt lenni. Egy év alatt több új ládát is elrejtettek, amiket igyekeztünk megkeresni. Ja és eljutottunk a világ tetejére, a Njegos Mauzóleumba, Lovcen hegy tetejére,

amit tavaly nem találtunk meg. Az idő tiszta volt, így csak a szemünk szabott határt a látványnak!!

Az itt töltött napok alatt a strandolás, repülés mellett kirándultunk és felfedeztük a ládákat, újabb szép helyekkel együtt.

Secret of the Saints 07.28-án erre jártunk tavaly is , csak akkor itt még nem volt láda, így csak kívülről néztük meg ezt az erődöt.

Most viszont felkészültünk elemlámpákkal és bemásztunk az egyetlen bejáraton, ami egy ablak. Persze bent nincs térerő, így csak mentünk a denevérekkel teli épületben.

Megtaláltunk a régi latrinát, fegyverszobát és a freskókkal teli termet,

ami fontos volt a koordináták meghatározása miatt, ez volt a feladvány a leírásban.Közben kimásztunk a tetőre is. A ládát nehezen találtuk meg az erődöt körbevevő vaskarókkal teli vizesárokban.

Siker után, elindultunk az öbölben körbe és közben megálltunk fürdeni,

mert tavaly ez is kimaradt. Zsozsó talált az első merülésre egy szép nagy shell azaz fésűkagylót.

Majd folytattuk az utat a következő pontig:
Bennies Balkan Box
. Ami a tengerpartján lévő világítótorony mellett található kis kápolnában lévő oltárhoz vezetett, ahol a lépcsőket kellett megszámolni,

hogy a láda koordinátái meglegyenek. A ládát tőle nem messze találtam meg egy véletlen folytán, mert Zsozsó a bozótban kereste én meg figyelve a GPS-t belerúgtam egy kavicsba és az alatt volt, az út védő korlátja mellett. Vicces volt.

Másnap ellátogatunk erre a gyöngyszemre is:
Sveti Stefan
Tavaly csak az útról fényképezkedtünk, most pedig le vagy bementünk a faluba, a szigetre nem. Strandolni nem mentünk, mert vagy 30 vagy 50 EURÓ volt a strand használata, igaz párnázott napágyak, törölköző, pincér és még úszómester is járt érte. Tömeg nem volt. Kicsit sokan sétáltak erre, ami nehezítette a dolgunkat és nem volt pontos a koordináta sem, de végül meglett.

Innen elmentünk egy klassznak tűnő partra, jó is volt, rögtön 15 tengeri csillagot kifogó társasággal találkoztunk, akik éppen mentek el, így helyünk is lett a parton. Mi már nem találtunk csillagot, lehet, hogy kiszedték az összeset?
Budván voltunk többször is. Ez a szomszéd nagy város. Egyik este Zsozsó felmászott a sziklafalra is,
de semmi, majd szabadtéri színházi előadásra készültek így elzavartak onnan minket, majd másnap délelőtt sétáltunk egyet és közben megtaláltam:

Budva: Old town.

Gyorsan teletek a napok és már indultunk is haza. Podgoricán megpróbáltam még 3 ládát levadászni a hidak mellett,

de sajnos nem jártam sikerrel. Így a mérleg JÓ NYARALÁS, REPÜLÉS és 4 LÁDA.